پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4288
-
الف
+

دانشگاه استاد فرشچیان در دهه فجر افتتاح می‌شود

دانشگاه استاد فرشچیان در راستای آموزش هنرهای سنتی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

دانشگاه استاد فرشچیان در راستای آموزش هنرهای سنتی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، محمد حسین ایمانی خوشخو در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: نسل جوان علاقمند به هنرهای سنتی می‌تواند در این دانشگاه تحصیل کند و در واقع این واحد دارای همه وی‍ژگی‌های حفظ و نشر هنرهای سنتی است .

وی با بیان اینکه طی سالها در کمیسیون هنر و معماری شورای انقلاب فرهنگی درباره هنرهای سنتی راه اندازی دانشگاه به تصویب رسید، افزود: این دانشگاه به نام استاد فرشچیان نام گذاری شده و در مرحله ابلاغ رئیس جمهوری به سازمان میراث فرهنگی است .

گفتنی است، فرشچیان بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر، روح جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد تا استقلالی به این هنر بدهد که پیش از آن کمتر داشت. 

نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش هستند، با تلفیقی جذاب از عناصر سنتی و مدرن، که ترکیبات سبک منحصر به فرد او در نقاشی هستند و امروز استاد فرشچیان پس از نزدیک به پنجاه سال کسب هنر و مهارت در کار نقاشی و خلق نقش های دلنشین و چشم نواز، هنرمندی است که به جرات می‌توان او را صاحب سبک جدید در نقاشی ایرانی (مینیاتور) دانست. از آثار معروف ایشان می‌توان به نقاشی زیبای او با مضمون ظهر عاشورا اشاره کرد.

ص گ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر